25. september:Det er ikke alltid ting går på skinner, heller ikke i helsevirksomheter. Når uforutsette ting skjer, er det viktig at du dokumenterer hendelsen. Avviksrapporter er et viktig verktøy i arbeidet med å avdekke årsakene til feil, slik at rutiner kan innføres eller endres for å unngå at samme feil oppstår igjen.
19. september:I forrige uke holdt vi halvdagskurs for helsesekretærer i Bergen og Oslo. Begge kursene var fulltegnet, og tilbakemeldingene var positive.
12. september:Hege Revheim er ny kundeansvarlig i TrinnVis. Hun overtar etter Ole-Vidar Andersland, som takker av etter fire og et halvt år som kommunikasjonsansvarlig i TrinnVis. Med på laget har vi også fått Jannicke Svanevik, som hjelper oss med diverse kontorarbeid.
21. august:Personalkostnader er den største utgiften for de fleste helsevirksomheter. TrinnVis-brukere som har tatt i bruk bemanningskalenderen forteller at de sparer betydelige summer på vikarutgifter.
8. august:Nå kan du begrense personalets mulighet til å gjøre endringer i bemanningskalenderen. Med innstillingen Begrenset redigering er det bare personale med utvidet tilgang som kan bekrefte perioder og redigere bekreftede perioder.
30. juni:I travle praksishverdager slites tiden mellom administrative oppgaver, lovpålagte krav og pasienter. Da er gode verktøy viktige – også når bemanningen skal planlegges.
24. april:Elektronisk innlogging med BankID eller HelseID er et enkelt grep som øker datasikkerheten for deg og virksomheten din. Vi anbefaler alle å bruke ID-innlogging i TrinnVis, og er du TrinnVis-administrator kan du kreve at alle dine kolleger må bruke dette.
18. april:Norsk helsenett (NHN) meldte tidligere i år at de avvikler sin eposttjeneste, og at alle epostadresser utstedt av dem slutter å virke fra 31. mai i år. Avviklingen er nå utsatt til 31. oktober. Er du registrert med en Helsenett-adresse i TrinnVis bør du endre denne i god tid før dette.
17. april:Lege og gründer Linda Luu har et sterkt engasjement for å forenkle fastlegenes arbeidshverdag. Hun har lært av egne erfaringer som fastlege og startet selskapet Helsekontor Forvaltning, som tilbyr administrativ hjelp til fastleger.
27. mars:Regin Hjertholm, initiativtaker til TrinnVis og flere andre viktige digitaliseringsprosjekter innen det norske helsevesenet, er tildelt Den norske dataforenings eHelsepris for 2022.
26. mars:Mange TrinnVis-brukere har behov for å dele sine planer for ferieavvikling med eksterne samarbeidspartnere, f.eks kommunen. Dette kan du gjøre direkte fra bemanningskalenderen.
7. mars:I april og mai arrangerer vi gratis oppstartskurs for tannklinikker som ønsker å komme i gang med TrinnVis. Kurset gir deg innsikt i kravene som myndighetene stiller til driften av tannklinikken din, og vi viser hvordan TrinnVis gjør det enklere og mer effektivt å oppfylle disse.
15. februar:Flere medier fokuserer nå på faren for dataangrep mot små helsevirksomheter – og på de verktøyene TrinnVis har utviklet for å hjelpe dem. Både Tannlegeforeningen og NFA mener helsevirksomhetene bør ta i bruk TrinnVis for å øke IT-sikkerheten.
6. februar:Risikoen for dataangrep mot små helsevirksomheter øker stadig. I samarbeid med Legeforeningen og Tannlegeforeningen har TrinnVis laget en veileder med tilhørende verktøy for å sikre virksomheten mot dataangrep.
1. februar:Gratis webkurs for legekontor og tannklinikker som allerede har TrinnVis. Kurset passer for deg med liten TrinnVis-erfaring, og gir grunnleggende innføring i hvordan du og virksomheten bruker systemet.
14. desember 2022:I samarbeid med Norsk Psykologforening har vi laget en egen versjon av TrinnVis for deg som tilbyr psykologtjenester gjennom privat praksis – enten alene eller sammen med kolleger.
6. september 2022:Nå finner du nye forslag til risikovurderinger for HMS-området i TrinnVis. Risikoverktøyet hjelper deg å gjennomføre risikovurderingene. Risikovurderingene bør gjennomføres av HMS-ansvarlig i samarbeid med personalet.
2. september 2022:Fra 1. september 2022 får alle legekontor i Drammen kommune kr. 1000 i tilskudd til TrinnVis. Det blir arrangert gratis TrinnVis-kurs torsdag 10. november.
21. august 2022:Eltilsynet er den tilsynsmyndigheten som oftest gjennomfører kontroller. Hvis tilsynet avdekker mangler, kan det få store konsekvenser for virksomheten.
28. juni 2022:Sammen med Regin Hjertholm, spesialist i allmennmedisin og TrinnVis-initiativtaker, arrangerer vi tirsdag 13. september gratis oppstartskurs for spesialist- og fastlegekontor i bergensområdet som ønsker å komme i gang med TrinnVis.
9. juni 2022:Det er lovpålagt for alle ledere å ha opplæring i HMS, og TrinnVis tilbyr både fysiske kurs og webkurs i høst. Kursene er beregnet for deg som er daglig leder i virksomheten, men kan også være aktuelle for alle som ønsker å lære mer om HMS. Kursene dekker alle viktige områder innen HMS, og passer både for brukere av TrinnVis og de som ikke bruker TrinnVis.
26. april 2022:Myndighetene stiller strenge krav til det medisinske utstyret du og helsevirksomheten din bruker. Gjennom lovverk og forskrifter reguleres anskaffelse, bruk, vedlikehold, reparasjon og kassering. Alt skal dokumenteres. Da er det viktig å ha et godt system.
29. mars 2022:Mange av våre brukere har valgt BankID eller HelseID for innlogging i TrinnVis. Flere virksomheter krever at alle sine ansatte skal gjøre det samme. Dette er et godt og viktig grep for å bedre datasikkerheten. Krev den sikreste løsningen.
28. mars 2022:I samarbeid med Privatpraktiserende spesialisters landsforening har vi utarbeidet rutinen Prioritere henvist pasient. Den gir deg praktisk hjelp ved prioritering av pasienter.
9. februar 2022:Bemanningskalenderen i TrinnVis gir visuell oversikt over arbeidstid og fravær for hele personalet. Nå har den populære kalenderen fått flere nye funksjoner.
11. januar 2022:Innen 1. januar 2023 må leverandører av helsefarlige stoffer og kjemikalier oppdatere sine sikkerhetsdatablader i henhold til nye EU-krav. Dette gjelder også produkter virksomheten din bruker daglig, som Antibac, annen desinfeksjon og rengjøringsmidler.
26. november 2021:Første desember er røykvarslerens dag, men mange glemmer at brannvern også gjelder arbeidsplassen. TrinnVis gir deg rutinene du trenger.
15. november 2021:Alle arbeidsplasser og alle ansatte kan bli utsatt for både vold, trusler og andre ubehagelige og vanskelige situasjoner i løpet av en arbeidsdag. Dette kan medføre store psykiske og fysiske plager for den som blir utsatt for trusselen, og kan i verste fall føre til tap av liv.
19. oktober 2021:Nå har TrinnVis fått et eget stoffkartotek hvor virksomheten din kan samle sikkerhetsdatablad og informasjon om helsefarlige stoffer. Dette er viktig for HMS-arbeidet og for å sikre at virksomheten oppfyller myndighetens krav.
11. oktober 2021:Legeforeningens nettkurs Informasjonssikkerhet på legekontor ble tidligere i år oppdatert med direkte koblinger til TrinnVis. Koblingene forenkler arbeidet med informasjonssikkerhet for kursdeltakere som bruker TrinnVis. Kurset gir valgfrie kurspoeng til legers etterutdanning.
30. september 2021:Mange av våre brukere har etterspurt stoffkartotek i TrinnVis. Vi har arbeidet med dette de siste månedene, og onsdag publiserte vi en beta-versjon av stoffkartoteket som du kan teste.
28. september 2021:Vi beveger oss nå over i en normal hverdag med økt smitteberedskap, og Helsedirektoratet og FHI har avpublisert de fleste smittevernveilederne for korona. I påvente av nye veiledere har FHI kommet med følgende råd til helsevirksomheter.
14. september 2021:Internkontroll er det virksomheten din selv gjør for å sikre at den drives i tråd med regelverket. Les mer om interkontroll og hvordan TrinnVis hjelper deg med dette viktige arbeidet.
1. september 2021:Etter lengre tids samarbeid lanserer TrinnVis og Norges Naprapatforbund (NNF) TrinnVis for naprapater – styrings- og kvalitetssystemet som hjelper deg å drive naprapatklinikk i tråd med myndighetenes krav til drift og kvalitetsarbeid.
30. august 2021:Varslingssaker kan få store konsekvenser for virksomheten og de menneskene som er involvert. I denne artikkelen setter jurist Philip Reppen søkelys på arbeidsmiljølovens regler for varsler, og hva en som leder skal gjøre hvis det oppstår.
25. august 2021:Faktura i EHF-format sparer virksomheten din for tid og gir bedre kontroll på regningene som skal betales. Slik bytter du til EHF-faktura i TrinnVis.
25. august 2021:Nå legger du enkelt til nytt innhold i TrinnVis ved å klikke på plusstegnet nede i høyre hjørne på skjermen. I menyen som vises velger du hva som skal legges til, som oppgaver, rutiner, avvik eller nytt personale.
29. juni 2021:Er du usikker på hvordan ansvarsområder fordeles i TrinnVis, hva etableringsoppgaver er, eller hva du skal gjøre for å registrere avvik? Brukerstøtten i TrinnVis gir deg detaljerte forklaringer på hvordan du bruker systemet og verktøyene i det.
16. juni 2021:Norge hadde i 1. kvartal 2020 et sykefravær på 6,36%. Helse- og sosialsektoren hadde derimot en sykefraværsprosent på 10,7% i samme periode. Er de som arbeider for andres helse minst flink til å ta vare på sin egen?
2. mai:Medarbeidersamtalen er et viktig verktøy for å sikre godt arbeidsmiljø, trivsel og en velfungerende og effektiv organisasjon. I denne artikkelen ser vi på hvordan en samtale bør planlegges og gjennomføres, og hvilke tema som er viktige å ta opp.
9. juli 2021:Når du oppretter abonnement på styringssystemet TrinnVis får du de første 30 dagene gratis. I løpet av denne gratis prøveperioden har du full tilgang til alt innhold og alle verktøy i TrinnVis.
29. april 2021:Et velorganisert legekontor gir trygg pasientbehandling. Sammen med Senter for kvalitet i legekontor har vi lager et gratis kurs om det du trenger å vite for å drive egen virksomhet.
20. april 2021:Driver du osteopatitjeneste? I samarbeid med Norsk Osteopatforbund har vi laget TrinnVis for osteopater, systemet som hjelper deg å oppfylle myndighetenes krav til drift og kvalitetsarbeid.
9. mars 2021:Søndag 14. mars er siste frist for å søke om tilskudd til dekning av faste, uunngåelige utgifter for periodene september/oktober og november/desember 2020. I TrinnVis finner du informasjon om hva som kreves, og hvordan du går fram for å søke om tilskudd til faste utgifter.
25. februar 2021:Helsedirektoratet og FHI har definert fem nivå for smitterisiko under koronapandemien. I TrinnVis finner du nå rutine for tilpasning av smitteverntiltak i din helsevirksomhet ved endret risikonivå.
18. februar 2021:TrinnVis er ikke bare et system som hjelper deg å oppfylle regelverk, men også en samling nyttige verktøy som forenkler arbeidshverdagen. I det siste er tre nye verktøy lagt i TrinnVis. Les mer om hvordan du bruker disse.
4. februar 2021:Jobbet lengre, eller gått litt tidligere en dag? Nå kan du registrere plusstid og avspasering i TrinnVis. Med det nye verktøyet er det enkelt å holde oversikt når du har avvik fra den vanlige arbeidstiden.
18. januar 2021:Det nye møteverktøyet i TrinnVis har maler for faste møter som personalmøte, praksismøte og medarbeidersamtaler. Planlegging, innkalling, dagsorden, oppfølging, dokumentasjon og referater er nå samlet på ett sted.
15. januar 2021:Vi har nå lagt inn rutiner for forberedelse og gjennomføring av koronavaksinering i TrinnVis. To av rutinene inkluderer prosedyrer for klargjøring og setting av COVID-19 Vaccine Moderna og Comirnaty (BioNTech og Pfizer) vaksinen.
7. januar 2021:Som bruker av TrinnVis finner du alle rutiner og retningslinjer du trenger for å håndtere koronasituasjonen i din konto. Her blir ansvar og oppgaver fordelt på personalet, med felles kalender og påminnelser. Du kan også gjøre lokale tilpasninger og legge til ditt eget innhold. Hvis du ikke bruker TrinnVis finner mye av det samme innholdet på denne siden. Innholdet blir gjort tilgjengelig for alle tannleger i samarbeid med Den norske tannlegeforening (NTF)
7. desember 2020:Den norske helsearbeideren unnlot å informere arbeidsgiveren om utenlandsreiser og møtte på jobb uten å ha gjennomført pålagt koronakarantene. Når er hun dømt til 24 dagers ubetinget fengsel.
30. november 2020:Det finske psykoterapisenteret Vastaamo opplevde det alle helsevirksomheter frykter: Hackere truer pasientene med å offentliggjøre deres journaler. Vår juridiske rådgiver Heidi Røstøen forteller hva du må gjøre ved mistanke om sikkerhetsbrudd.
23. november 2020:De ferdigelagde smittevernrutinene i TrinnVis beskriver tiltak du bør gjøre for å unngå smitte, hvordan du skal forberede deg på en smittesituasjon og hva du må gjøre hvis en smittesituasjon oppstår.
17. november 2020:Alle opplever vi at tiltak stopper opp, går for sakte eller at det vi ble enige om ikke gjøres. Grunnen kan være misforståelser, forglemmelser eller usikkerhet om hvem som egentlig hadde ansvaret. TrinnVis har effektive verktøy for å få gjennomført oppgaver.
11. november 2020:For å begrense faren for smitte er det mange helsevirksomheter som nå lar personale arbeide fra hjemmefra. For at dette også skal reflekteres i TrinnVis Bemanningskalender har vi lagt til hjemmekontor som fraværstype.
29. oktober 2020:På søndag fikk vi høre om dataangrepet hos det finske psykoterapisenteret Vastaamo hvor hackere har fått tilgang til flere tusen pasientjournaler med sensitiv informasjon. Etter mislykkede utpressingsforsøk mot virksomheten har hackerne nå kontaktet enkeltpasienter og truer med å offentliggjøre deres journaler med mindre de betaler. Dette skrekkscenariet er nok et eksempel på hvor viktig datasikkerhet er i helsevirksomheter.
5. oktober 2020:Senter for kvalitet i legekontor (SKIL) tilbyr i samarbeid med Norsk forening for allmennmedisin (NFA) et nytt klinisk emnekurs i smittevern. Kurset, som gir 15 poeng til legers etter- og videreutdanning, er knyttet opp til relevant smittevern-innhold i TrinnVis.
2. oktober 2020:Myndighetene krever at helsevirksomheter har og bruker et styrings- og kvalitetssystem. Gjelder dette for deg som driver solopraksis også?Ja, men du som driver alene har færre krav sammenlignet med virksomheter med flere ansatte. Derfor har vi laget en egen forenklet versjon av TrinnVis for deg.
22. september 2020:Har virksomheten din fremdeles viktige dokumenter som kontrakter, avtaler og rapporter lagret i permer eller tilfeldige mapper på datamaskinen? Da er det på tide å få orden på papirene! Last dem opp i TrinnVis og samle alt på ett sted. Da vet du alltid hvor dokumentene er og har dem tilgjengelige hvor som helst og når som helst.
15. september 2020:Vi opplever nå dramatisk økning i antall koronasmittede i byer som Bergen, Sarpsborg og Fredrikstad. Tiden fremover kan bli utfordrende for alle som jobber innen helse. Har dere beredskapen som trengs for å kunne håndtere nye smitteutbrudd?
15. september 2020:Private virksomheter og offentlige institusjoner har den siste tiden opplevd en dramatisk økning i alvorlige dataangrep. Angrepene har kommet som falske eposter og ved at uvedkommende bruker svakheter i systemer for å få tilgang til informasjon. Her er tips om hva du bør gjøre – og unngå å gjøre – for å bedre datasikkerheten i din virksomhet.
8. september 2020:Medarbeidersamtalen er en viktig ressurs for å avklare forventninger og mål, og for å sikre godt samarbeid på arbeidsplassen. Med verktøyene og dokumentene som ligger klare i TrinnVis kan samtalene planlegges og gjennomføres på en god måte og effektiv måte.
2. september 2020:Fastlegene er viktige for å oppnå høyest mulig vaksinasjonsdekning i risikogruppene. Denne høsten må vi også beskytte pasienter og personale mot koronasmitte, særlig ved å unngå overfylte venterom. TrinnVis gir deg råd om trygg gjennomføring av årets influensavaksinering, i samarbeid med Norsk forening for allmennmedisin og SKIL.
1. september 2020:I TrinnVis oppdateres retningslinjer og rutiner for smittevern kontinuerlig i tråd med gjeldende råd fra myndighetene. Bruk del-knappen i TrinnVis for å sikre at kolleger og ansatte til er informert om viktig innhold og endringer.
20. august 2020:Vi går en krevende høst i møte. Ny utvikling i smittetallene kan medføre at sentrale råd og regler endres, som igjen krever raske lokale tilpasninger av både drift og klinisk praksis: Kan pasienter og personale fortsatt være trygge hos oss? Hvem skal informeres hvis noen blir smittet? Hvordan veier vi hensynet til personvern opp mot smittesporing? Kan vi dokumentere at vi har gode rutiner i tilfelle noe går galt? Hvilke støtteordninger gjelder hvis vi må redusere driften i neste uke? Og hvordan sikrer vi at vi driver i tråd med et regelverk som stadig forandres?
5. juni 2020:Sannsynlighet x Konsekvens = Kalkulert risiko. Alle helsevirksomheter er pålagt å gjennomføre risikovurderinger. Det vil si å vurdere sannsynligheten for at uønskede hendelser oppstår og konsekvensene hvis det skjer. TrinnVis har et eget verktøy for dette med ferdiglagde forslag til risikovurderinger som du og helsevirksomheten din bør gjøre.
28. mai 2020:Har du et ansvarsområde i TrinnVis – som utstyrsansvarlig, dataansvarlig, økonomiansvarlig eller daglig leder? Da mottar du hver mandag en epost fra TrinnVis med ukens etableringsoppgave. Etableringsoppgavene sparer deg for tid og arbeid, og gjør det enklere å etablere et godt kvalitetssystem for helsevirksomheten din.
18. mai 2020:Fastleger ønsker å drive kvalitetsarbeid, men har ikke tid. Dette er en av konklusjonene fra Helsedirektoratets evaluering av fastlegeordningen fra 2019. Nå vil regjeringen redusere arbeidsbelastningen for at alle fastleger skal få tid til kvalitetsarbeid og ledelse.
18. mai 2020:Vet du at du også kan bruke TrinnVis på mobilen? TrinnVis tilpasser seg alle skjermformater og viser alt innhold på en oversiktlig måte enten du bruker datamaskin, nettbrett eller smarttelefon.
20. april 2020:Helsedirektoratet har nå kommet med Nasjonal veileder for smittevernfaglig forsvarlig drift i helsevirksomheter med én-til-én kontakt (covid-19). Ifølge veilederen er det en forutsetning at alle helsevirksomheter som gjenopptar driften ivaretar kravene til smittevern. Smittevern-delen i TrinnVis er allerede oppdatert i henhold til de nye kravene og anbefalingene fra myndighetene.
20. mars 2020:I samarbeid med Norsk Manuellterapeutforening (NMF) har vi i TrinnVis laget et styrings- og kvalitetssystem som er skreddersydd for manuellterapeuter. Og alle medlemmer av NMF får gratis etablering (spar kr. 2.000) – pluss 30% rabatt på TrinnVis for manuellterapeuter abonnementet.
20. mars 2020:Stadig flere helsevirksomheter har personale i karantene. Samtidig er det viktig å holde hjulene i gang. TrinnVis har samarbeidet med SKIL, Norsk helsenett og Buypass for å forenkle prosedyren med etablering av hjemmekontor med journaltilgang. Prosedyren er tilgjengelig for alle, ikke bare Trinnvisbrukere.
18. mars 2020:Som et resultat av pandemien som pågår har mange helsevirksomheter måtte stenge ned og permittere ansatte. Regjeringen har per 17. mars forenklet permitteringsprosessen slik at det blir noe enklere for både arbeidsgiver og ansatte. For arbeidsgivere blir blant annet permitteringsvarselet enklere å fylle ut.
10. desember 2019:Fra 1. januar 2020 kan vi ikke lenger garantere at TrinnVis fungerer optimalt når man bruker Internet Explorer 11. TrinnVis-abonnenter som fremdeles bruker denne gamle nettleseren anbefales derfor å bytte til alternativene Google Chrome eller Mozilla Firefox.
12. november 2019:Er du ny i TrinnVis? Vurderer du og helsebedriften din å ta i bruk TrinnVis? Her er en tretrinnsforklaring på hvordan du enkelt kommer i gang.
4. oktober 2019:Synes du det vanskelig å balansere tiden mellom behandling av pasienter og driften av kiropraktorklinikken din? Får du som mange andre dårlig samvittighet når du hører om GDPR, kvalitetsarbeid, ansvarsfordeling og annet som du ikke klarer å følge opp? Da kan TrinnVis hjelpe!
4. juli 2019:Driver du eller arbeider du i en helsevirksomhet? Synes du det er vanskelig å finne frem i jungelen av forskrifter, lovverk og krav som du og virksomheten må forholde dere til? Er du usikker på hvordan du driver skikkelig kvalitetsarbeid? Savner du gode rutiner for lovpålagt rapportering og håndtering av avvik? Da passer TrinnVis deg og din helsevirksomhet.
27. juni 2019:Fra 1.juli 2019 har alle virksomheter som yter helse- og omsorgtjenester plikt til å varsle Statens helsetilsyn ved alvorlige hendelser som omfatter dødsfall eller svært alvorlig skade på pasienter eller brukere. Samtidig får pasienter, brukere og nærmeste pårørende rett til å varsle Helsetilsynet ved samme type hendelser. Den nye varslingsplikten er allerede integrert i TrinnVis, og når du melder avvik via kvalitetssystemet vil du bli veiledet om hva du skal gjøre ved denne typen hendelser.
12. april 2019:Fra 1.juli 2019 må alle sjømannsleger dokumentere via egenerklæring at de har og bruker et kvalitetssystem i sin praksis. Det nettbaserte styrings- og kvalitetssystemet TrinnVis - utviklet i samarbeid med blant annet Den norske legeforening - er oppdatert med oppgaver og retningslinjer knyttet til praktisering av maritim medisin, og kan derfor brukes også av sjømannsleger.
19. februar 2019:Visste du at du kan begrense hvem som har tilgang til dokumenter som er lagret i TrinnVis? Tilgangsbegrensning er enkelt og kan gjøres på de dokumentene hvor dette er ønskelig eller påkrevd – som arbeidsavtaler, kontrakter, referat fra styremøter og annet som ikke alle skal kunne lese.
3. desember 2018:Allmennlege og TrinnVis-gründer Regin Hjertholm var med i arbeidet med den første versjonen av Norm for informasjonssikkerhet i helsetjenesten. På årets Normkonferanse ble ringen sluttet, da han sammen med produktansvarlig Kjetil Solli holdt foredrag om hvordan små helsevirksomheter kan håndtere personvern og informasjonssikkerhet.
8. august 2018:EUs personvernregler (GDPR) gjelder nå i Norge. Ta vår enkle test og finn ut om du tilfredsstiller de nye kravene!
6. februar 2018:Når gjelder taushetsplikten, og når skal du varsle? Vi har laget en plakat med syv enkle kjøreregler for taushetsplikt og varslingsplikt. Plakaten er i A3-format og kan bestilles ferdig trykt eller lastes ned som pdf, hvis du vil printe den selv.
2. januar 2018:Det er fortsatt mange Trinnvis-brukere som deler brukernavn og passord. Denne praksisen er i strid med regelverket for internkontroll og kvalitetsforbedring, og slår bena under mye praktisk fuksjonalitet i TrinnVis.
19. desember 2017:Mange TrinnVis-brukere har ønsket seg seg mulighet for å begrense tilgangen til enkelte dokumenter. Det kan gjelde arbeidsavtaler, møtereferater og andre dokumenter med sensitivt innhold. Nå er denne funksjonaliteten på plass.
19. september 2017:Norske helsevirksomheter er underlagt strenge krav. Nå har vi laget en uformell test for deg som lurer på hvordan du ligger an i forhold til alle disse kravene. Testen inneholder ni spørsmål og tar bare noen sekunder. Ta vår test og finn ut hvor lovlig du driver!
15. august 2017:1. juli kom det et nytt kapittel om varsling i Arbeidsmiljøloven. Endringene er foretatt for å styrke vernet av varslere. Virksomheter med flere enn fem ansatte plikter å utarbeide rutiner for intern varsling. I TrinnVis finner du nå ferdige forslag til varslingsrutiner.
19. april 2017:Fastlege Niels Saaby Hansen har lenge vært engasjert i kvalitetsarbeid ved legekontor, og er mangeårig bruker av TrinnVis. Kvalitetsarbeid har blitt en naturlig del av hans hverdag som fastlege.
17. april 2017:Som en del i vårt eget forbedringsarbeid har vi engasjert Uni Research til å undersøke hvordan TrinnVis tas i bruk i norske helsevirksomheter.
13. februar 2017:– Det er uheldig at noen legekontor blir pålagt å gå over til andre kvalitetssystemer som ikke er tilrettelagt for små legekontor, sier fastlege Sirin Johansen, som er ansatt av Tromsø kommune for å hjelpe legene med kvalitetsarbeidet. (Dette intervjuet ble publisert for noen år siden på trinnvis.no. TrinnVis-teamet får av og til henvendelser fra … Continue reading Rigide kommuner gir legene merarbeid
15. september 2015:Med appen TrinnVis avvik kan alle på kontoret raskt og enkelt melde om uønskede hendelser. Hendelser som meldes med appen registreres under Avvik i kontorets TrinnVis.
1. september 2015:Norske helsevirksomheter er underlagt en skog av lover, forskrifter, veiledere, normer og faktaark. For små virksomheter kan det virke uoverkommelig å forholde seg til alt sammen.