Marianne er helsesekretær og bruker TrinnVis hver dag. - Noe av det beste med TrinnVis er at alt er samlet på ett sted, sier Marianne.

Jo mer vi har i TrinnVis, jo bedre!

Marianne Vestheim Kversøy er helsesekretær ved Eidsvåg legekontor i Bergen. Hun bruker TrinnVis hver dag.

– Jeg logger meg inn i både journalen og TrinnVis hver morgen. Vi er fire helsesekretærer med litt forskjellige ansvarsområder, og TrinnVis gir meg god oversikt over oppgavene mine.

Bemanningkalenderen sparer tid

– Hva har du mest nytte av i TrinnVis?

– Jeg er veldig glad i bemanningskalenderen – jeg skjønner ikke hvordan vi klarte oss uten den gode oversikten den gir. Og når alle kan legge inn sine egne ferier og fravær, trenger jeg ikke bruke tid på å samle informasjon og lage oversikter. Som fastlegekontor må vi også melde inn ferieavviklingen til kommunen – det har jo blitt veldig enkelt med TrinnVis!

Avvik ga forbedret rutine

– Melder dere avvik i TrinnVis?

– Ja, men vi kunne nok vært flinkere til det, for det er viktig! Vi hadde for eksempel en hendelse med en sterilisator som ikke slo seg av slik den skulle etter arbeidstid. Det resulterte i svimerker på veggen – og en forbedret rutine.

Bra datasikkerhetskurs

– Hva med personvern og datasikkerhet?

– Dette er ikke mitt ansvarsområde, men jeg har gjennomført kurset i datasikkerhet for helsepersonell, som er innebygget i TrinnVis. Det var veldig bra!

Alt på ett sted

– Noe av det beste med TrinnVis er at alt er samlet på ett sted, så jeg slipper å lure på hvor jeg skal lete. Søkefunksjonen gjør det mye enklere å finne igjen ting, enten det er en leverandøravtale eller informasjon om en hjertestarter. Jo mer vi har i TrinnVis, jo bedre!

Skulle gjerne brukt TrinnVis mer

Marianne Vestheim Kversøy jobber sammen med allmennlege Regin Hjertholm, som er initiativtaker og deleier i TrinnVis. Det har bidratt til hennes engasjement.

– Du er jo en ganske flittig TrinnVis-bruker. Tenker du at dere utnytter systemet fullt ut på Eidsvåg legekontor?

– Nei, vi skulle gjerne brukt TrinnVis mer. Systemet blir jo stadig bedre, og det har et stort potensiale til å forbedre måten vi arbeider på. Men all forbedring krever tid, og tid er det for lite av på et legekontor!