Oppsummering av ukens nettkurs: TrinnVis for nybegynnere

Det var virkelig flott med så mange deltakere på vårt gratis nettkurs: TrinnVis for nybegynnere, som ble holdt denne uken. Det er inspirerende for oss å se så stor interesse for kvalitetsarbeid og ønske om å lære seg å bruke TrinnVis enda mer effektivt!

Høydepunkter fra nettkurset

Kurset ble holdt av Hege Revheim, vår dyktige kundeansvarlig i TrinnVis. Til daglig har Hege kontakt med mange TrinnVis-brukere, enten hun holder kurs eller det noen som kontakter henne med spørsmål til systemet.

Du kan alltid spørre Hege!

I kurset gikk Hege nærmere inn på følgende temaer:

Ansvarsområder

En av de første oppgavene når du tar i bruk TrinnVis, er å fordele ansvarsområder mellom personene i virksomheten. Systemet leveres med en rekke ferdige ansvarsområder, hver med detaljerte ansvarsbeskrivelser og rutiner.

Bemanningskalenderen

Bemanningskalenderen i TrinnVis gir full oversikt over arbeidstid og fravær for hele personalet. Arbeidstid vises som hvite felter, fraværsperioder vises med forskjellige farger etter fraværstype. Plusstid vises også. I tillegg gir den detaljert informasjon om relevant regelverk for både ansatte og ledere.

Møter

Møteverktøyet i TrinnVis har forslag til faste møter som styremøte, personalmøte og medarbeidersamtaler. Du kan også lage egne møter og møteserier. Planlegging, innkalling, oppfølging og referater er samlet på ett sted.

Avvik

TrinnVis gjør det enkelt for helsepersonell å rapportere og følge opp uønskede hendelser og situasjoner. Alle registrerte avvik og videre oppfølging dokumenteres i TrinnVis og kan hentes frem ved tilsyn eller senere gjennomgang. God kultur for å varsle om uønskede hendelser er viktig for kvalitet og sikkerhet for både ansatte og pasienter.

 

Hege avsluttet kurset med noen nyttige brukertips, som ble godt mottatt av deltakerne

Gikk du glipp av dette kurset?

Fortvil ikke, vi planlegger flere nettkurs etter sommeren, og vi vil gjerne høre fra deg om hva du kunne tenke deg å lære mer om. Alle tilbakemeldinger, store som små, hjelper oss med å forbedre våre tilbud. Dine innspill er verdifulle for oss!

Nyttige lenker:

Spør meg!