Drift, HMS og kvalitetssystem for norske helsevirksomheter

Driver du eller arbeider du i en helsevirksomhet? Synes du det er vanskelig å finne frem i jungelen av forskrifter, lovverk og krav som du og virksomheten må forholde dere til? Er du usikker på hvordan du driver skikkelig kvalitetsarbeid? Savner du gode rutiner for lovpålagt rapportering og håndtering av avvik? Da passer TrinnVis deg og din helsevirksomhet.

Prøv TrinnVis GRATIS

Hva er TrinnVis?

TrinnVis er et webbasert system for drift, HMS og kvalitet for norske helsevirksomheter. Systemet forenkler driften til å drive trygt i tråd med myndighetenes forskrifter og lovverk. TrinnVis passer for små og mellomstore helsevirksomheter, og har rabattavtaler for medlemmer i Den norske legeforening, Den norske tannlegeforening, Norsk Fysioterapeutforbund, Norsk Kiropraktorforening, Norsk Psykologforening, Norsk Manuellterapeutforening, Norsk Osteopatforbund eller Norsk Naprapatforbund.

Kom i gang med TrinnVis

For å komme i gang med TrinnVis registrerer du et abonnement på din virksomhet her. Ved registrering blir du bedt om å legge inn informasjon om din virksomhet, som bransje og antall ansatte. Er du medlem hos en av våre samarbeidspartnere, oppgir du dette. Da får du automatisk 30% rabatt på abonnementet ditt.

Er dere flere som arbeider sammen skal ansvarsområder fordeles mellom deg og dine kolleger. Eksempler på ansvarsområder er Daglig leder, Dataansvarlig, Faglig leder, Økonomiansvarlig, Kvalitetsansvarlig, Smittevernansvarlig osv. 

Etableringsoppgaver – trinn for trinn

Avhengig av hvilke ansvarsområder du er tildelt vil TrinnVis sende deg enkle og konkrete oppgaver som skal løses. Dette kaller vi etableringsoppgaver, og du får én per uke. Ukens oppgave sendes ut via epost på mandag morgen.

De fleste oppgavene tar kun et par minutter å løse. Noen få tar noe lengre tid. Felles for alle oppgavene er at de er knyttet direkte til krav i lover og forskrifter. Du slipper selv å finne ut hva du må gjøre. TrinnVis har allerede gjort dette for deg. Her er noen eksempler på Etableringsoppgaver i TrinnVis:

Håndtering av avvik

Å lære av feil er viktig. Det er også derfor myndighetene krever at alle helsevirksomheter har et bevisst forhold til avvik. Avvik er når noe skjer som ikke burde skje. Er uhellet ute – enten det er data som kommer på avveie, ansatte som blir skadet eller andre ting som påvirker virksomheten eller pasienter – så skal hendelsene dokumenteres og deretter behandles. Dette kalles avvikshåndtering.

I TrinnVis er det verktøy både for rapportering og behandling av avvik og uønskede hendelser. TrinnVis gir deg informasjon om hva som bør gjøres avhengig av hva som har skjedd. For å gjøre det enkelt å rapportere avvik har vi også laget egen mobiltelefon app for dette (Apple-versjon og Android-versjon).

Forenklet drift med TrinnVis

I tillegg til å være et HMS og kvalitetssystem, basert på myndighetenes krav til helsevirksomheter, er TrinnVis også et driftssystem som forenkler den daglige driften av virksomheten din. Om du trenger du påminnelser relatert til drift, oppgaver, vedlikehold, avtaler og lignende kan du lage disse i TrinnVis.

Kontrakter og informasjon om leverandører, samarbeidspartnere, ansatte og annet legges enkelt inn i systemet for sikker lagring og dokumentasjon.

TrinnVis har en innebygget bemanningskalender hvor ferier, turnus og annet fravær som påvirker den daglige driften kan registreres. som er utviklet i samarbeid med våre brukere. Den er spesielt tilpasset små- og mellomstore helsevirksomheters behov, og gjør det enkelt å planlegge korrekt bemanning. I tillegg gir den detaljert informasjon om relevant regelverk for både ansatte og ledere.

Les mer om bemanningskalenderen i TrinnVis her

 

Les også:

Husk å starte ferieplanlegging i god tid!

Mindre vikarbruk med bemanningskalenderen

Prøv TrinnVis GRATIS i 30 dager

Spør meg!