Prøv gratis

Enklere utstyrshåndtering med TrinnVis

Utstyrsoversikten i TrinnVis forenkler oppfølgingen og håndteringen av medisinsk utstyr som dere bruker i behandling av pasienter.

TrinnVis har eget verktøy for registrering og oppfølging av utstyr. I utstyrsoversikten kan hvert enkelt utstyr og apparat legges inn, og nødvendig informasjon registreres på en effektiv måte. Hvis det er spesielle krav knyttet til et utstyr, som røntgen- og stråleutstyr, vil TrinnVis minne deg på dette.

Rutiner

For å forenkle arbeidet med oppfølging av utstyr kan du i TrinnVis lage egne rutiner for dette. Rutiner kan knyttes til ett enkelt utstyr eller en utstyrsgruppe.  Rutinene bør inneholde informasjon om hvordan enkelt vedlikehold gjennomføres, eller hvem som skal kontaktes ved service og ettersyn.

Når utstyrsenheter kontrolleres kan notater og kommentarer legges til.

Rutineoppgaver

Basert på rutinene lager du oppgaver i TrinnVis som minner deg på at utstyr skal følges opp. Du velger når oppgaven skal gjøres første gang, og hvor ofte den skal gjentas. Da er det enkelt å følge kravet i Forskrift om håndtering av medisinsk utstyr om at vedlikehold av medisinsk utstyr skal være planlagt og systematisert.
Rutineoppgaver kan gis til personer eller ansvarsområder, for eksempel utstyrsansvarlig, og vil vises i TrinnVis-kalenderen til den eller de som har fått den. Som ekstra sikkerhet kan TrinnVis også sende SMS-påminnelser om oppgaver som skal gjøres.

Registreringer og notater

Når utstyr kontrolleres er det enkelt å registrere i TrinnVis om alt er i orden, eller om det er uregelmessigheter som må følges opp. Notater om hva som er galt og eventuelle utbedringer som må gjøres kan legges inn på hver enkelt oppgave og utstyr. TrinnVis vil også holde oversikt over hvem som har gjennomført kontrollen.

I TrinnVis finner du ferdige retningslinjer for hvordan utstyr skal anskaffes, behandles og følges opp.

Dokumentasjon

Gjennomført og fremtidig oppfølging vil vises på hvert enkelt utstyr eller apparat som legges inn i TrinnVis utstyrsoversikt. Servicerapporter, kvitteringer og annen viktig dokumentasjon kan lagres som vedlegg. Det samme gjelder manualer og anvisninger.
Utstyrsleverandører og samarbeidspartnere på oppfølging og vedlikehold kan gis tilgang til utstyrsoversikten i TrinnVis. Da kan de selv sørge for at nødvendig dokumentasjon legges inn.

Ansvarsfordeling

Når dere er flere som arbeider sammen fordeles og dokumenteres ansvarsområder i TrinnVis. Ved opprettelse av TrinnVis-konto vil du bli bedt om å tildele ansvarsområdet Utstyrsansvarlig til deg selv eller en av dine kolleger.
Ansvarsområdet Strålevernkoordinator opprettes når røntgenapparat eller laser klasse 4 legges til i TrinnVis utstyrsoversikt.
 

Mer om TrinnVis

Forskrifter og lovverk knyttet til medisinsk utstyr

Spør meg!