TrinnVis PlussBHT – en smartere løsning for bedriftshelsetjeneste

Mange helsevirksomheter strever med å prioritere HMS-arbeidet i en travel hverdag. TrinnVis PlussBHT gjør det enklere å holde oversikt og sikre en trygg arbeidsplass. Med personlig oppfølging og alt samlet på ett sted, får du en brukervennlig løsning som dekker alle lovkrav til HMS og bedriftshelsetjeneste – uten unødvendige tillegg. 

Jeg er overbevist om at TrinnVis PlussBHT vil gjøre en stor forskjell for helsevirksomheter, både når det gjelder å sikre etterlevelse av regelverk og å jobbe systematisk for trivsel og et bærekraftig arbeidsmiljø – Kirsten Rokstad

Fastlege og spesialist i allmennmedisin, Kirsten Rokstad

MÅ vi ha bedriftshelsetjeneste?

Alle helsevirksomheter med minst én ansatt har plikt til å knytte seg til en godkjent bedriftshelsetjeneste. Med TrinnVis PlussBHT blir dette enkelt – du får alt samlet på ett sted, sømløst integrert i kvalitetssystemet TrinnVis.

Allmennlegespesialist og fastlege Kirsten Rokstad har vært med på å utvikle TrinnVis PlussBHT, og hun er stolt av hvor nyttig løsningen vil bli for helsevirksomheter.

– TrinnVis PlussBHT er laget med tanke på de reelle behovene i helsevirksomheter. Vi har jobbet for å skape en enkel, effektiv og brukervennlig løsning som gjør det lettere å oppfylle kravene til HMS og bedriftshelsetjeneste. Det handler om å gjøre forebyggende arbeid til en naturlig del av hverdagen, uten at det føles som en byrde for ledere og ansatte, sier Rokstad.

Med TrinnVis PlussBHT får du ikke bare et system som holder orden på dokumentasjon og lovpålagte krav – du får en bedriftshelsetjeneste som er integrert i kvalitetssystemet og kan brukes aktivt for å skape et godt arbeidsmiljø.

Lurer du på om din bedrift er pålagt å knytte til seg en godkjent bedriftshelsetjeneste?

Se hvilke bransjer som har plikt til å knytte til seg bedriftshelsetjeneste 

Bedriftsfysioterapeut, HMS-rådgiver og administrativ leder i PlussBHT, Dörte Jensen

Forebygging for et godt arbeidsmiljø og bærekraftig drift

– Lederen har det overordnede ansvaret for alt som skjer på arbeidsplassen, inkludert HMS-arbeidet. Dagens forskning viser at relasjonsbasert ledelse gir økt trivsel, arbeidsglede og produktivitet, noe som gagner både ansatte og organisasjonen. Dette krever en lederstil basert på tillit, respekt og samarbeid, forklarer Dörte Jensen, som er bedriftsfysioterapeut og HMS-rådgiver i PlussBHT.

I en hektisk arbeidshverdag kan det være lett å overse de ansattes behov. Mange helsevirksomheter opplever at HMS-arbeidet blir nedprioritert på grunn av tidspress. Jensen understreker viktigheten av å sette av tid til jevnlige personalmøter, medarbeidersamtaler og evaluering av arbeidsmiljøet for å sikre en bærekraftig drift. Dette er helt klart noe vi kan hjelpe og avlaste med.

– Vi har ekspertkompetanse i å kartlegge og risikovurdere det psykososiale og organisatoriske arbeidsmiljøet. Som en ekstern aktør ser vi virksomheten med friske øyne, og kan identifisere utfordringer og foreslå tiltak før problemene vokser seg store, sier Jensen. Nå kan du melde deg på HMS-kurs for ledere med Dörte Jensen

Oppgrader med bedriftshelsetjenesten via din TrinnVis-konto.

Når du oppgraderer med PlussBHT i TrinnVis, vil du få tilsendt en ordrebekreftelse og avtale til signering. Deretter blir du kontaktet av bedriftshelsetjenesten for å avtale en HMS-gjennomgang og lage en HMS-fremdriftsplan.

Har du ikke TrinnVis-konto? Det er enkelt å opprette!

TrinnVis brukes av flere tusen norske leger, tannleger, fysioterapeuter og andre helsearbeidere. Vi samarbeider med en rekke profesjonsorganisasjoner for å sørge for at systemet tilfredsstiller de høye kvalitetskravene som stilles til helsevirksomheter.

Hvis du er medlem av en av disse organisasjonene, får du medlemsrabatt.

Spør meg!