Personale
Oversikt over personalet finner du her. Her kan du legge til nye personer og redigere informasjonen om dem.
- Trykk på et navn i personallisten for å se detaljer
- Trykk på plussknappen nederst til høyre og deretter på Personale for å legge til en ny person
Hvem skal registreres som personale?
Alle som i praksis arbeider sammen i virksomheten skal registreres som personale. For å få tilgang til systemet må alle registreres med en personlig epostadresse.
Avtaler
Avtaler med personale som er registrert i TrinnVis vises i en liste nederst på personens side.
Vedlegg
Du kan laste opp vedlegg under person, f.eks dokumentasjon av kompetanse, attester etc.
- Gå til siden Personale
- Trykk på navnet til den aktuelle personen
- Trykk på Last opp under Vedlegg nederst på siden
Tilknytning
For at TrinnVis skal virke optimalt må du også stille inn Tilknytning for hver person. Tilknytningstypen definerer hvilken formell relasjon personen har til virksomheten, og kan ha betydning for genererte dokumenter i TrinnVis, f.eks ansettelsesavtaler.
- Ikke-ansatt deltaker er eier, deleier eller deltaker i virksomheten, uten å være ansatt
- Eier og ansatt er ansatt i virksomheten og samtidig eier, deleier eller deltaker
- Ansatt er ansatt uten å ha eierinteresser i virksomheten
- Vikar er ansatt i vikariat
- Student er hospitant, lærling eller har praksisplass
- Leietaker er en person som leier lokaler og eventuelt utstyr i virksomheten for å samarbeide med virksomheten. Leietakere som driver en helt separat virksomhet skal ikke registreres.
- Oppdragstaker er en person som utfører det meste av sitt arbeid på oppdrag/kontrakt for virksomheten, uten å være ansatt. Oppdragstakere som har mange andre oppdragsgivere skal ikke registreres som personale, men som samarbeidspartner.
Mange TrinnVis-brukere driver i praksis en virksomhet sammen med andre uten å ha en felles, formell organisasjon. Selv om en slik uformell organisering ikke er anbefalt, kan man med fordel bruke en felles TrinnVis-konto til å organisere samarbeidet. I så fall kan hver samarbeidspartner registreres som Ikke-ansatt deltaker.
Når noen slutter eller er i permisjon
Når noen slutter eller er i permisjon, skal de ikke slettes. I stedet bruker du feltet Status. Dette feltet har tre valg: Aktiv, Permisjon og Sluttet.
Fellesansvar
Alle som registreres som personale tildeles automatisk ansvarsområdet Fellesansvar (eller Alle). Dette ansvarsområdet inneholder rutiner som alle skal kunne utføre.