Elektronisk signering

Avtaler i TrinnVis kan signeres elektronisk med BankID. Elektronisk signatur er like gyldig som signatur på papir. Avtaler kan signeres av både personale og samarbeidspartnere.

Slik får du avtalen signert:

  1. Sørg for at avtalen har riktig innhold. Innholdet kan være tekst skrevet direkte i dokumentet, opplastede avtaledokumenter eller begge deler.
  2. Velg avtaleparter. Avtaleparter kan være personale eller samarbeidspartnere.
  3. Trykk på Send til signering
    • En dialog åpnes
  4. Hvis avtalen har flere innholdselementer, velger du hvilke som skal være med i den signerte avtalen. Du kan endre rekkefølgen ved å dra og slippe med pilsymbolene.
  5. Velg hvem som skal signere, og skriv inn epostadresser hvis de mangler. Skriv gjerne inn fødselsnumre også.
    • Hvis du ikke skriver fødselsnummer, må du senere kontrollere at rett person har signert
  6. Sett en frist for signering
  7. Skriv eventuelt en melding til de som skal signere
  8. Trykk på Send

Avtalepartene får en epost med forespørsel om å signere. De kan logge seg inn med BankID, lese avtalen og signere.

Den sendte forespørselen vises under Elektronisk signering i avtaledokumentet. Status for forespørselen vises med ikoner.

Ikonene viser status for signeringsforespørselsen.

Kansellere forespørsel

  1. Trykk på forespørselen under Elektronisk signering
  2. Trykk på Kanseller

Utsette frist for signering

  1. Trykk på forespørselen under Elektronisk signering
  2. Sett ny frist og trykk Ferdig

Hva er det egentlig som blir signert?

Dokumentet som signeres er en skrivebeskyttet (låst) pdf som lages basert på avtaleteksten eller avtaledokumentene du har lastet opp. Hvis du senere redigerer avtaleteksten i TrinnVis, eller laster opp andre avtaledokumenter, blir ikke det signerte dokumentet endret. Du kan laste ned det signerte dokumentet ved å trykke på signeringsforespørselen under  Elektronisk signering og deretter på Signert dokument.

Spør meg!