Nye TrinnVis: Enkel, oversiktlig og lett å ta i bruk

TrinnVis har fått et nytt og mer oversiktlig grensesnitt med tematisk organisering av dokumentene.
TrinnVis har fått et nytt og mer oversiktlig grensesnitt med tematisk organisering av dokumentene.

Bedre oversikt med tematisk struktur

I nye TrinnVis har vi tatt bort skillet mellom Innføringsdel og Oversiktsdel. I stedet har vi laget en ny, tematisk sidestruktur. Alle forklaringstekster og referanser (som tidligere fantes i Innføringsdelen) finner du nå ved å klikke på spørsmålstegn-ikonet.

Alle dokumenter er i bruk

I den gamle versjonen av TrinnVis måtte du velge å ta dokumenter i bruk for at de skulle vises i Oversiktsdelen. I nye TrinnVis er alle dokumenter tatt i bruk idet du etablerer kontoen (eller oppgraderer fra den gamle versjonen). Dokumenter du ikke trenger, sletter du.

Oppdaterte maldokumenter

Alle maldokumenter («TrinnVisForslag») er gjennomgått, mange er revidert og oppdatert.

Endringer i dokumenttyper

Dokumentkategorien Strategidokumenter utgår. De fleste dokumenter som tidligere var strategidokumenter kalles nå Måldokumenter. I tillegg kommer den nye kategorien Stiftelsesdokumenter.

versjonskontroll
TrinnVis håndterer nå også tidligere versjoner av dokumenter, i tillegg til foreslåtte oppdateringer.

Versjonskontroll

Den nye TrinnVis-versjonen tar vare på versjoner av alle dokumenter etterhvert som de blir oppdatert. Du kan sammenligne det gjeldende dokumentet med tidligere versjoner og tilbakestille hvis du ønsker det. Under Versjoner vil du også finne foreslåtte oppdateringer fra TrinnVis-teamet.

Ukentlig oversikt over dine oppgaver

Regelmessige oppgaver vises på en oversikt som sendes på epost hver mandag (hvis du har oppgaver i TrinnVis den uken). Ved behov for ytterligere oppfølging, kan du stille inn sms-varsling for enkeltoppgaver.

mail
Hver mandag morgen sender TrinnVis deg et varsel om ukens etableringsoppgave.

Ta i bruk TrinnVis med én oppgave i uken

Nye TrinnVis har ingen Innføringsdel. I stedet har den etableringsoppgaver, som er oppgaver knyttet til etablering av kvalitetssystemet. De fleste etableringsoppgavene dreier seg om å registrere påkrevet informasjon eller revidere dokumenter.

Etableringsoppgavene er laget spesielt for deg som ikke har brukt TrinnVis før, eller som ikke har kommet ordentlig igang med kvalitetsarbeidet. Når du har tatt i bruk nye TrinnVis, får du tilsendt én etableringsoppgave i uken. Det samme får eventuelle andre som er tildelt ledende funksjoner. Når du er ferdig, merker du oppgaven som utført og får en ny oppgave neste uke. Hvis du ikke har tid den uken, kan du utsette alle etableringsoppgaver én uke. Men du kan også gjøre neste ukes oppgave, da rykker alle etableringsoppgaver én uke frem. På den måten kan du ta TrinnVis i bruk i ditt eget tempo.

Når en etableringsoppgave er utført første gang, blir den til en vanlig, regelmessig oppgave som kan redigeres etter behov. Da kan du også bestemme hvor ofte oppgaven skal gjentas. De fleste av disse oppgavene er i utgangspunktet innstilt til å repeteres hvert år.

riktekst2
Alle dokumenter i TrinnVis har tekstformatering.

Rik tekst

Nå kan alle dokumenter i TrinnVis redigeres med tekstformatering. Du kan lage overskrifter og mellomtitler, punktlister og nummererte lister, halvfet og kursiv. Du kan også lage lenker i dokumentene.

oppgradering
Når kontoen din er klar for oppgradering, vil du møte dette skjermbildet ved innlogging.

Oppgradering

Oppgraderingen av eksisterende TrinnVis-kontoer er nå fullført for alle brukere. Du trenger ikke foreta deg noe spesielt – neste gang du logger deg inn vil du få en kort forklaring på hva som er nytt. Hvis du har noen spørsmål underveis, kan du ta kontakt.

Brukere og personale

I nye TrinnVis må alle brukere være registrert enten som personale eller som kontaktpersoner hos samarbeidspartnere. Brukere som ikke allerede finnes i personallisten blir oppført her. Etter oppgraderingen bør du derfor se over personallisten på siden Organisasjon.

Åpne Min TrinnVis

Spør meg!