GDPR (The General Data Protection Regulation) er den nye europeiske forordningen for personvern som trer i kraft i 2018, og dette medfører nye regler for personvern i Norge. Alle norske virksomheter får nye plikter knyttet til rutinene rundt hvordan de håndterer personopplysninger.

TrinnVis har alltid hatt fokus på det som har med personvern og datasikkerhet å gjøre. Vi har gode og innarbeidede interne og eksterne regler rundt datasikkerhet og håndtering av personopplysninger. Som TrinnVis-bruker kan du være sikker på at dine data blir behandlet trygt og med respekt!

TrinnVis plikter å opplyse om hvordan vi behandler personopplysninger, hva slags personopplysninger som lagres hos oss og hvor lenge disse personopplysningene lagres. Samtidig må du som kunde overholde kravene som pålegges deg som behandlingsansvarlig for det du skriver inn i TrinnVis. Dette vil TrinnVis hjelpe deg med.
Her kan du lese om den nye delen av TrinnVis som hjelper deg med ditt ansvar i din virksomhet.

Vi har gjort vårt beste for å forklare dette på en kortfattet og enkel måte. Hvis du skulle ønske mer informasjon eller du har spørsmål, kan du ta kontakt med oss.

Databehandleravtale med TrinnVis

GDPR krever at TrinnVis har en databehandleravtale med kundene våre. TrinnVis leverer en én-til-mange-tjeneste og har laget en databehandleravtale som gjelder for tjenesten TrinnVis og alle brukerne som benytter tjenesten.

TrinnVis inngår avtalen med den som registrer/overtar kundeforholdet på vegne av helsevirksomheten. Databehandleravtalen er en del av Brukeravtalen.

TrinnVis sikrer at databehandleravtalen, våre plikter og brukernes rettigheter er i samsvar med gjeldende personvernlovgivning.
Alt knyttet til GDPR vil være på plass før GDPR trer i kraft i juli 2018.

Hvilke data samler vi inn og hvor får vi den fra?

Når du oppretter en konto, en kollega legger deg til som bruker, eller du sender oss en epost med et spørsmål, samler vi inn opplysninger om deg som kan inkludere ditt navn og kontaktinformasjon.

Når du bruker nettstedet eller systemet vårt, samler vi inn informasjon, som f.eks. hvilken nettleser og enhet du bruker, IP-adressen din, hvor du befinner deg, nettstedet du kom fra, og hva du brukte og ikke brukte nettstedet/systemet vårt til.

Når du bruker en funksjon tilknyttet sosiale medier på nettstedet vårt, vil det sosiale mediet gi oss visse opplysninger om deg.

Den informasjonen vi lagrer er for å kunne la deg bruke tjenesten TrinnVis, gi deg kundestøtte og ta betalt for tjenesten. Vi samler også data for å overvåke, analysere og forbedre selve systemet og informasjonen vi gir våre kunder.

Samtykke

TrinnVis sender ut nyhetsbrev med tjenesten Mailchimp på epost med ujevne mellomrom til alle aktive kunder og de som har et aktivt prøveabonnement.

Hvis kundeforholdet opphører vil du få spørsmål om å aktivt samtykke til å motta informasjon om TrinnVis og viktige saker fra helsenorge.

Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevtjenesten fra selve eposten.

Hvem deler vi informasjonen med?

Vi kan dele informasjonen din med de samarbeidspartnerne våre som er nødvendig for å tilby tjenesten.

Ved eventuelle planer om å skifte ut eller bruke nye databehandlere vil brukeren underrettes ved at vilkårene oppdateres. Brukeren har rett til å si opp avtalen dersom endringene motsettes.

Gjeldende eksterne databehandlere er tilgjengelig på Underleverandører i forhold til databehandleravtalen

Hvem er behandlingsansvarlig?

Som kunde er du behandlingsansvarlig for de dataene som registreres i TrinnVis. Det som regnes som persondata er spesielt det dere registrerer om eget personale og samarbeidspartnere.

TrinnVis som verktøy for deg som behandlingsansvarlig

TrinnVis er viktig som verktøy for at brukerne kan oppfylle egne forpliktelser rundt personvernloven. Vi lager nå nye funksjoner i løsningen som vil hjelpe alle kunder med å overholde kravene som pålegges dere som behandlingsansvarlige.

Slik er personvernløsningen i TrinnVis

 

Prøv TrinnVis gratis

TrinnVis er et komplett, webbasert styringssystem som integrerer både administrasjonssystem, kvalitetssystem, internkontrollsystem og HMS-system i én løsning.

TrinnVis er spesiallaget for norske helsevirksomheter, og egner seg for deg som er lege, fysioterapeut, tannlege, psykolog, kiropraktor eller driver en annen type praksis innenfor helsetjenesten. Systemet passer også godt for helsehus og andre tverrfaglige virksomheter.

TrinnVis ble først laget for legekontor og gruppepraksiser, og brukes i dag av en tredjedel av norske allmennleger. Så ble systemet tilpasset til fysioterapiinstitutter, før det endelig ble utvidet til å omfatte alle slags praksiser, klinikker, institutter, laboratorier og andre virksomheter innenfor helse- og omsorgstjenesten.

TrinnVis inneholder en mengde forslag og eksempler i form av maler for retningslinjer, funksjoner, avtaler og andre dokumentmaler, og dekker de fleste sider ved drift av en norsk helsevirksomhet.

Som aktiv TrinnVis-bruker er du godt rustet dersom du får tilsyn fra Helsetilsynet, Arbeidstilsynet eller Det lokale eltilsyn.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på trinnvis.no for å forbedre brukeropplevelsen, for eksempel slik at du kan slippe å se denne meldingen neste gang du besøker oss.